Modellen/vleugels worden opgeroepen uit de bibliotheek en er worden taken op los gelaten. De gebruiker kan later in de editor het kader- of vleugelmodel opnieuw selecteren en de taken opnieuw uitvoeren. Dit vraagt in de interface een aantal handelingen eigen aan het editeer concept van JoPPS:
1. Wat wil ik doen (de gepaste editorfunctie kiezen)
2. Waar wil ik het doen (model/vleugel of onderdeel kiezen)
3. Hoe wil ik het doen (eigenschappen wijzigen/invoeren)
Om de standaard werkwijze (via de bovenstaande vragen) te vermijden is het mogelijk gemaakt om editorfuncties ook langs de scripting uit te voeren. Hiervoor is volgende functie toegevoegd:
PerformEditorFunction(funId) uitvoeren functie met nummer...
De scripts kan men toevoegen aan het menu werktuigen:
Het script (hier ‘Taken controleren’ genoemd) om de taken opnieuw uit te voeren voor alle modellen in het project zou er dan als volgt kunnen uitzien:
Het script (hier ‘Taken uitvoeren’ genoemd) om de taken opnieuw uit te voeren voor alle modellen in de huidige groep in de editor zou er dan als volgt kunnen uitzien:
/* Uitvoeren van taken op grasp in editor */
/* Gunter Selleslagh — september 2009 */
/* Current project */
CurPro := GetCurrentProject();
if Curpro = Nil then halt;
CurGroep := CurPro.ProjectData.CurrentAssembly;
if CurGroep = Nil then halt;
if CurGroep.IsAssembly && !CurGroep.Locked then
{ j:=0;
while j < CurGroep.ChildCount do /* frames */
{ CurFrame := CurGroep.Children[j];
SelectEditorFunction(-21459);
CurPro.SelectOne(CurFrame);
PerformEditorFunction(-21459);
j:=j+1;
};
};
Het is nu eveneens mogelijk om bepaalde werktuigen te laten verschijnen in de werkbalk van de editor zelf, d.m.v. de vink ‘Tonen in werkbalk editor’ te activeren:
In de editor worden de gewenste werktuigen dan getoond achteraan op de werkbalk:
Om deze functionaliteiten beschikbaar te stellen moeten 2 parameters via de Jadmin op “Ja” gezet worden. Dit zijn “Werktuigen” en “Instellingen updaten toegestaan”.
<< Terug